debat om phpbb

Tendenser, formodninger, konspirationsteorier og phpBB off topic
Besvar
rix
Kontakt:

debat om phpbb

Indlæg af rix » 18. jul 2018 22:13

Jeg føgler flittigt med i diverse open source projekter og her har phpbb altid haft et særlig plads i mit hjerte. De gamle open source projekter har den dag i dag den problem at de skal opdatere kode der er gammel og fra en tid hvor php mugligheder ikke er hvad det er idag. Phpbb har forstået at for nye sig.
Desvære udviklede det sig fra at være 100 phpbb teamets udviklede kode til at man indførte twig osv. Istaren var jeg stærkt modstander af dette til at være en smule utrilfreds. Der kom en masser godt ud af det. Extension istedet for mods osv. Det så også ud til at der blev sparket liv i udviklingen og alt så lyst ud.
Men det er lidt som at udviklingen er gået i stå?? Der var ikke stor forskel på v 3.1.x og 3.2.x og selv om man via kan se på github at der bliver lavet en del synes jeg ikke man ser den videre udvikling.
Koden inde i phpbb er blevet rodet og det er ligesom om at ingen gider at gøre noget ved det.

Så spøgsmålet er. Hvordan ser phpbb fremtid ud??

Brugeravatar
scootergrisen
Side Administrator
Kontakt:

Re: debat om phpbb

Indlæg af scootergrisen » 19. jul 2018 00:40

Hvis du ser noget du vil ændre så kan du oprette et issue i trackeren og skrive om det der.
Hvis du har løsningen så opret en pull request på GitHub med issue-nummeret i starten af titlen ([ticket/12345] Min rettelse).
Læs contribute

rix
Kontakt:

Re: debat om phpbb

Indlæg af rix » 23. jul 2018 19:35

scootergrisen skrev:
19. jul 2018 00:40
Hvis du ser noget du vil ændre så kan du oprette et issue i trackeren og skrive om det der.
Hvis du har løsningen så opret en pull request på GitHub med issue-nummeret i starten af titlen ([ticket/12345] Min rettelse).
Læs contribute
Hey scootergrisen

Jeg ved godt hvor phpbb har sin repo henne. Har også engang imellem bidraget. Men synes at der trænges til en debat omkring phpbb fremtid og ville høre hvad man mente her i DK.

Besvar