ordet "adviser"

Finder du fejl i sprogpakken eller har forslag til bedre formuleringer i oversættelsen, modtager vi gerne disse i dette forum. På forhånd tak for interessen :)
Besvar
Brugeravatar
scootergrisen
Support Team Medlem
Kontakt:

ordet "adviser"

Indlæg af scootergrisen » 3. mar 2010 01:11

Der bruges et ord "adviser" som jeg syntes er lidt mærkeligt og først forstod jeg ikke hvad det betød.
Det lader til at betyde at man få en besked om noget.
Jeg vil forslå at ændre ordet til noget andet som er lettere at forstår.
Jeg ved ikke om "besked" eller "besked om" er passende hvis nu det hedder notice på engelsk.

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: ordet "adviser"

Indlæg af jask » 3. mar 2010 17:27

hej scootergrisen

Mange tak for et godt input. Vi vil ikke have at man kan være i tvivl om betydningen, så det vil vi helt afgjort se på :?

I vores egen interne phpBB-specifikke engelsk-dansk ordbog figurerer disse to:
notify : advisere [typisk i betydningen : boardets udsendelse af meddelelse til en tilmeldt bruger via email eller Jabber]
notification : advisering [typisk i betydningen : meddelelse udsendt af boardet til en tilmeldt bruger via email eller Jabber]
Jeg er næsten sikker på at vi må kunne finde en bedre og mere forståelig oversættelse. Imidlertid skal vi nok alle sprogfiler igennem for at sikre kontinuiteten og den overordnede sammenhæng i oversættelsen.

Vi melder naturligvis tilbage her ;)

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af jask » 8. mar 2010 20:59

Fra næste frigivelse af sprogpakken vil vi ikke længere møde ordet advisere/advisering.

Oversættelsen af notify/notification er omformuleret i 24 sprogfiler. Afhængig af den aktuelle betydning, er den anvendte oversættelse: besked, information eller meddelelse.

Brugeravatar
DoYouSpeakWak
Support Team Medlem
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af DoYouSpeakWak » 9. dec 2010 23:22

Har altid følt order. Underret/underrettet ville være mere nutidigt.
Har du brug for expert hjælp til opsætning eller konfigurering af dit forum så kan jeg fanges på pm. - phpBB hosting

Besvar