Søgeindeks - 65.7 1f indlæg

Finder du fejl i sprogpakken eller har forslag til bedre formuleringer i oversættelsen, modtager vi gerne disse i dette forum. På forhånd tak for interessen :)
Besvar
Brugeravatar
scootergrisen
Support Team Medlem
Kontakt:

Søgeindeks - 65.7 1f indlæg

Indlæg af scootergrisen » 18. maj 2016 15:56

Hvis man køre søgeindekseringen så kan der stå:
Alle indlæg til og med indlægs-ID 1000 er nu indekseret, af disse 925 indlæg i dette trin.
I øjeblikket indekseres ca. 65.7 1f indlæg i sekundet.
Igangværende indeksering…
Er det ikke en fejl ved "65.7 1f indlæg"?
Også skal punktummet vel være komma på dansk.
Skal det ikke være "65,7 indlæg i sekundet" eller "65,7 indlæg/sekund"?

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Søgeindeks - 65.7 1f indlæg

Indlæg af jask » 21. maj 2016 20:49

Interessant iagtagelse. I hvilken sammenhæng får man denne gendannelsesstatistik? Når jeg beder om at få gendannet søgeindeks, ser jeg kun nedenstående.
indexing.JPG
Jeg har forsøgt at rette oversættelsen til, vil du prøve at teste om det ser fornuftigt ud nu?
Vedhæftede filer
search.zip
(4.15 KiB) Downloadet 56 gange

Brugeravatar
scootergrisen
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 23. maj 2016 15:50

Der er bare fordi der står 1f to gange.
%1$.1f 1f
Hos mig sker det når jeg kører den der hedder "phpBB Native Fulltext".
Som åbenbart er den eneste der ser ud til at tage tid at indekserer så den besked kommer.
De andre bliver nok for hurtigt færdige til at den besked kommer.

Desuden lægger jeg mærke til at der i den danske oversættese er linjer som starter med 1 som ikke er i den engelsk.
Strengene der starter med 1 og 2 er identiske.
'SEARCH_INDEX_CREATE_REDIRECT' => array(
2 => 'All posts up to post id %2$d have now been indexed, of which %1$d posts were within this step.<br />',
),
'SEARCH_INDEX_CREATE_REDIRECT_RATE' => array(
2 => 'The current rate of indexing is approximately %1$.1f posts per second.<br />Indexing in progress…',
),
'SEARCH_INDEX_DELETE_REDIRECT' => array(
2 => 'All posts up to post id %2$d have been removed from the search index.<br />Deleting in progress…',
),
'SEARCH_INDEX_CREATE_REDIRECT' => array(
1 => 'Alle indlæg til og med indlægs-ID %2$d er nu indekseret, af disse %1$d indlæg i dette trin.<br />',
2 => 'Alle indlæg til og med indlægs-ID %2$d er nu indekseret, af disse %1$d indlæg i dette trin.<br />',
),
'SEARCH_INDEX_CREATE_REDIRECT_RATE' => array(
1 => 'I øjeblikket indekseres ca. %1$.1f 1f indlæg i sekundet.<br />Igangværende indeksering…',
2 => 'I øjeblikket indekseres ca. %1$.1f 1f indlæg i sekundet.<br />Igangværende indeksering…',
),
'SEARCH_INDEX_DELETE_REDIRECT' => array(
1 => 'Alle indlæg til og med indlægs-ID %2$d er nu fjernet fra søgeindekset.<br />Igangværende fjernelse af indlæg…',
2 => 'Alle indlæg til og med indlægs-ID %2$d er nu fjernet fra søgeindekset.<br />Igangværende fjernelse af indlæg…',
),

Brugeravatar
jask
Hjemmeside Team Leder
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af jask » 23. maj 2016 21:15

scootergrisen skrev:Der er bare fordi der står 1f to gange.
%1$.1f 1f
]
Det er jeg helt med på :)
I den første fil rettede jeg punktum til et komma og fjernede det overskydende 1f

Kode: Vælg alt

'SEARCH_INDEX_CREATE_REDIRECT_RATE'    => array(
		1  => 'I øjeblikket indekseres ca. %1$,1f indlæg i sekundet.<br />Igangværende indeksering…',
		2  => 'I øjeblikket indekseres ca. %1$,1f indlæg i sekundet.<br />Igangværende indeksering…',
	),
- hvis jeg forstår dig ret duer det heller ikke rigtigt?
Jeg vedhæfter en ny testfil hvor jeg bakker på punktum til komma ændringen. Syntaksen her kan være afgørende.

Kode: Vælg alt

'SEARCH_INDEX_CREATE_REDIRECT_RATE'    => array(
		1  => 'I øjeblikket indekseres ca. %1$.1f indlæg i sekundet.<br />Igangværende indeksering…',
		2  => 'I øjeblikket indekseres ca. %1$.1f indlæg i sekundet.<br />Igangværende indeksering…',
	),
Gider du prøve den også.

Pft
Vedhæftede filer
search.zip
(4.15 KiB) Downloadet 51 gange

Brugeravatar
scootergrisen
Support Team Medlem
Kontakt:

Indlæg af scootergrisen » 25. maj 2016 14:00

Det virker ikke med komma.
Man kan bruge PHP's setlocale() funktion til at få dansk komma.
setlocale(LC_ALL, 'da_DK.UTF-8', 'Danish_Denmark.1252', 'danish_denmark', 'danish', 'dk_DK@euro');
Problemet er bare at det varierer fra system til system hvilken streng man skal bruge.
Men jeg har sat det ind øverst i /phpBB3/language/da/common.php og det ser ud til at virke så det bliver komma på dansk, men stadig punktum på andre sprog.

Jeg har oprettet https://tracker.phpbb.com/browse/PHPBB3-14647

Et andet sted der er lettere at tjekke for komma er i Brugerkontrolpanel - Profilindstillinger - Avatar hvor der kan stå:
Tilladte maksimum dimensioner; bredde: 128 pixels, højde: 128 pixels, filstørrelse: 128.00 KiB.
Men den bruger åbenbart ikke da/common.php.

Er der en dansk hovedfil som altid bliver indlæst så man kan sætte setlocale() der?

Besvar